TechBlogger
Nincs találat
Összes találat megtekintése
  • Belépés

Nincsenek termékek a kosárban.

  • Kezdőlap
  • Stream
  • Grafika
  • Tippek & trükkök
  • Windows 10
  • Üzleti streaming
EKÖNYVEK & KURZUSOK
  • Kezdőlap
  • Stream
  • Grafika
  • Tippek & trükkök
  • Windows 10
  • Üzleti streaming
Nincs találat
Összes találat megtekintése
TechBlogger
Nincs találat
Összes találat megtekintése
Home Tippek, trükkök

Mi az a TikTok?

Kecskés Sándor írta Kecskés Sándor
október 6, 2023
Reading Time: 5 mins read
0
0
mi az a tiktok közösségi média platform

A legújabb őrület. Várható volt? De mi is az a TikTok, miért használják ennyien, hogyan tudnék én is profitálni ebből, új követőket szerezni? Mindenre fény derül ebben a cikkben. (Ha egyből a lényegre térlnél, akkor abban a TikTok online kurzusunk fog segíteni neked.) De először nézzük is meg, hogy mi az a Tiktok, hogyan épül fel.

A TikTok (eredetileg musical.ly) egy új közösségi média platform, ahol rövid videókat van lehetőségünk megosztani a nagyvilággal. Ezek lehetnek 10-15 másodpercesek, de már több percesek feltöltésére is van lehetőségünk. A megszokott hashtag és felhasználó-követő funkciókkal fogunk találkozni, ahogy élő adásokra is van lehetőségünk.

HASONLÓ CIKKEK

Hogyan ismerd fel a Mesterséges Intelligencia által generált tartalmakat?

Miért van szükséged VPN-re? Hogyan válaszd ki a legjobbat?

Mi az a ChatGPT? – Bemutató kezdőknek

A kezdetben a fő cél az az éneklős videókról szólt. Előre meghatározott zene, amelyre tátogunk, közben táncolunk vagy egy kézmodulat segítségével “elmutogatjuk” a zenét. Habár ez a funkciója, és alapvető elképzelése a Musical.ly-ből származik, már sokkal nagyobb közönséget mozgat meg, hiszen már nem csak erről szól a platform.

A indulás után a Musical.ly kb. 300 milliós felhasználóbázist épített magának, azonban mára a TikTok aktív felhasználóinak száma meghaladja az 1 milliárd főt. Így jogosan tehetjük fel a kérdést, hogyan hat ez ránk, gyermekünkre, de akár hogyan lehet profitálni belőle.

Hogyan működik a TikTok?

Mára nem csak a zenék közül válogathatunk, hiszen filmekből származó mondatokat, hangeffekteket és akár YouTube videóból kivágott elemeket is használhatunk. Mindemellett mi is beszélhetünk a videóra, egy zenei aláfestés mellett.

A dopamin-hatást leginkább a pörgős jelenetek jelentik, hiszen a 10-15 másodpercben annyi mindent zúdítanak össze a felhasználók, hogy csak pislogunk. Ezeket a videókat pedig egy végeláthatatlan “hírfolyamban” kapjuk meg. Tehát elég csak lefeküdnünk, előkapni a telefont, megnyitni a TikTok-ot és máris 1-2 óra eltelt.

Nem utolsó sorban, bárki egyszerűen, néhány pöccintés segítségével hozhat létre videókat. Könnyedén tudjuk használni az alkalmazást, nincs túlgondolt beállítások. A filterek, az új opciókat, mint amikor egy maci fejében vagyunk és futunk az állatok elől, bárki el tudja indítani és egyszerű a kiválasztása is.

Rekacióvideókat is készíthetünk, de akár duettezhetünk egy másik felhasználóval, így közösen építhető a követőbázis, de akár visszajelzést is küldhetünk ezáltal egy nagyobb márka videójára.

Miért ilyen sikeres a TikTok?

A kezdetekben sztárok és már akkoriban is influenszereknek hívott, nagy követőbázissal rendelkező személyek kezték el felkapni az oldalt, és már nagyobb platformokon, mint az Instagram vagy a Facebook kezdték el reklámozni az oldalt.

A tematika annyira megváltozott a mai napra, hogy a márkák, mint a McDonalds, a RyanAir és a további márkák, mint egy személy vannak jelen az oldalon és próbálnak bekapcsolódni a nézők életébe. De ugyanígy találhatunk számos előadót, mentalistát, bűvészt, vagy humoristát. Sőt a politika is már kezd teret nyitni magának.

A nagyobb cégek, versenyeket is rendeznek egyes esetekben a felhasználóknak. Így egyre több felhasználó által készített tartalom is készül, amelynek a célja egy márka népszerűsítése.

Hogyan működik az elérés a TikTok-on?

A platformok kezdetén minden esetben az organikus, tehát a hirdetésmentes, elérésre mondhatni sokkal nagyobb eséllyel tehetünk szert, mint a későbbiekben. Ugyanis idővel a felhasználók és a videók mennyiségéből adódóan könnyen “elveszhet” a videónk az oldalon. Ez az állapot már jelen van az oldalon, azonban sokkal nagyobb eséllyel szerezhetünk követőket, mint az egyéb platforrmokon.

A másik nagyobb mozgatórugója, ami nagy előnyt jelent, az a lokális tartalmak. Ha Magyarországon regisztrálunk egy fiókot, és magyar TikTok videókat kezdünk el, a továbbiakban “megtanulja” a platform, hogy Te egy magyar személy vagy, így a továbbiakban is hasonló videókat fog mutatni. Szerencsére ebből a körforgásból van lehetőségünk kijutni, azonban erre fontos figyelnünk a videók feltöltésének az elején.

Ez a lokalizált funkció nem csak a videók megtekintések esetében van így, de a hashtag-ek esetében is. Tehát, ha német vagy más nyelvű hashtag-eket használunk, akkor nagy eséllyel fogja a TikTok megjeleníteni a videóinkat német felhasználóknak.

Manapság egyre több vállalkozás használja ki ezt a lehetőséget, ugyanis pénzkeresésre is alkalmas a platform. Habár nem teljesen olyan formában, mint a YouTube-on, de az összhatás tagadhatatlan. Igazság szerint a nagyobb követőbázissal rendelkező felhasználóknak van lehetőségük “egy közös” alapból (Creator Fund) összegekhez jutni, illetve a felhasználók is küldhetnek ajándékokat, ez mondhatni elenyésző összeg.

A fő bevételi forrás leginkább abból fog következni, hogy a márkát jobban megismerhetik. A TikTokon könnyen rádtalálhatnak, de egy linket is elhelyezhetünk a profilunkban, így azonnal átirányíthatjuk a webshopunkra, vagy más felületünkre a nézőket.

Milyen gyorsan változnak a Trendek? Megmarad a TikTok?

Eszméletlen jönnek a trendek és olyan gyorsan is mennek tovább. A legtöbb esetben maximum 1 hét telik el az indulás után, és már sokan nem is emlékeznek rá, hogy megtörtént. Ez lehet egy specifikus hang, de egy tánc- vagy kézmozdulat.

Szerencsére a trendek sokszor jó célt is támogatnak, hiszen olyan eseményekre is felhívták már a nagyközönség figyelmét, mint az erdőtüzek, vagy egyes országon belüli politikai helyetekre.

Valószínűleg a jövőben is találkozni fogonk a TikTok-kal, azonban kétséges, hogy eléri-e majd a YouTube, vagy Facebook nagyságát, kifejezetten csak a videós tartalmakkal.

Tags: TikTok
ShareShareSend
Kecskés Sándor

Kecskés Sándor

A több mint 5 éve működő techblogger.hu főszerkesztője és tulajdonosa. Rendszergazdai tanulmányait Kecskeméten végezte, ezt követően a fejlesztés és hálózati- infrastruktúra, és szerverek konfigurálása mellett a techblogger.hu-n készíti a legjobb tech tematikájú cikkeket a legújabb történésekről, útmutatókról és hasznos segítségekről. Jelenleg a közgazdász végzettség mellett, adatelemzéssel, az AI és ML technológiák felfedezését végzi, amellyel együtt a gyorsan fejlődő tech világ történéseit osztja meg kutató jellegű tartalmakkal a techblogger.hu-n.

HASONLÓ TARTALMAK

Hogyan ismerd fel a Mesterséges Intelligencia által generált tartalmakat?
Tippek, trükkök

Hogyan ismerd fel a Mesterséges Intelligencia által generált tartalmakat?

október 23, 2024
VPN Bemutató
Tippek, trükkök

Miért van szükséged VPN-re? Hogyan válaszd ki a legjobbat?

október 31, 2023
Mi az a ChatGPT? – Bemutató kezdőknek
Tippek, trükkök

Mi az a ChatGPT? – Bemutató kezdőknek

október 29, 2023
Google Bard használata
Tippek, trükkök

Hogyan érdemes használnod a Google Bard-ot?

október 23, 2023
thunderbird levelezőkliens beállítása
Tippek, trükkök

Thunderbird levelező beállítása – Útmutató – 2023

október 12, 2023
windows 11 tudnivalók
Windows 11

Mit rejt a Windows 11? – Tudnivalók

július 23, 2023
Következő bejegyzés
Microsoft Teams - használata

Microsoft Teams - használata - tippek&trükkök - útmutató

windows 11 tudnivalók

Mit rejt a Windows 11? - Tudnivalók

Vélemény, hozzászólás? Kilépés a válaszból

Az e-mail-címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöltük

Apple operációs rendszer iOS

5 dolog, amit érdemes tudni az Apple operációs rendszeréről

december 12, 2024
Hogyan ismerd fel a Mesterséges Intelligencia által generált tartalmakat?

Hogyan ismerd fel a Mesterséges Intelligencia által generált tartalmakat?

október 23, 2024
Öt hasznos iPhone funkció, amit érdemes kipróbálni

Öt hasznos iPhone funkció, amit érdemes kipróbálni

január 9, 2025
Tökéletes hangzás

Dróttalan utakon: így válassz jó vezeték nélküli fülhallgatót

június 26, 2024
Canva grafikák percek alatt

Tetszett a cikk? Kövess minket!

Youtube Instagram Pinterest Tiktok Facebook
TechBlogger

TechBlogger

Streamer Tippek és minden ami segít az IT világban.

Oldalak

  • Kapcsolat
  • Számítógépes segítségnyújtás
  • Online Marketing & Stratégiai Tanácsadás
  • Kamu oldalak
  • Hírlevél feliratkozás

Fontos

  • Médiaajánlat
  • Impresszum
  • Süti szabályzat
  • Adatkezelési tájékoztató
  • Általános Szerződési Feltételek

© 2021 TechBlogger - Streamer tippek és minden ami segít az IT világban - Minden jog fenntartva.

Nincs találat
Összes találat megtekintése
  • Stream
  • Tippek, trükkök
  • Grafika
  • Előfizetés

© 2021 TechBlogger - Streamer tippek és minden ami segít az IT világban - Minden jog fenntartva.

Üdvözlünk újra!

Sign In with Google
OR

Jelentkezz be a fiókodba

Elfelejtetted a jelszót?

Új jelszó igénylése

Kérjük add meg a felhasználóneved vagy email címed az új jelszó igényléséhez

Bejelentkezés
Are you sure want to unlock this post?
Unlock left : 0
Are you sure want to cancel subscription?