A közösségi média felület egyre nagyobb teret határoz meg magának. A kezdetben főleg a fiatalok használták, de mára rengeteg információs tartalommal is találkozhatunk. A 15 másodperces videóktól a telefonos streamelésig már mindent megtalálhatunk, így felmerülhet bennünk a kérdés, hogy a tartalomgyártással mennyi pénzt lehet keresni a TikTokon. Számtalan kategóriában találunk már videósokat a rendrakástól a játékig. Így a webshop tulajdonosok, az influencerek de már a vállalkozás tulajdonosaknak is új lehetőségeket biztosít.
Hogyan alakul a TikTok pénzkeresés? Milyen módon tudunk bevételre szert tenni a platformon? Közvetett és közvetlen módon ez milyen hatással lesz a vállalkozásunkra, akár ha streamelünk vagy ha éppen egy webshopot üzemeltetünk. Végső soron pedig magával a platformmal mekkora bevételre tehetünk szert?
Érdemes elkülönítenünk a közvetlen platformtól érkező bevételt és a felület segítségével elérhető pénzkeresést. Közvetlenül a TikTok hirdetési platformján keresztül 2-3 centet kereshetsz 1000 megtekintésenként. Ez a posztok között megjelenő hirdetési videókból és egy alapítványból származó bevétel. Tehát, hogy 30$ azaz, kb. 10.000Ft-ot megkeressünk milliós megtekintéssel kell rendelkeznünk.
Hogyan tudsz Te is pénzt keresni TikTokkal? Azt a TikTok online kurzusunk segítségével magtanulhatod.
Azonban nem ebből szabad kiindulnunk, hanem a további lehetőségekből, mint a szponzorációs, saját márkás termékekből, és akár a saját webshopunkra kiterjedő hatásáról. Amely lehetőségeket és a hozzá tartozó bevételeket is áttekintjük. Előtte néhány szóban nézzük át magát a platformot.
TikTokról és a felkapottságról (#foryou)
A TikTok hasonlóan a Musical.ly alkalmazáshoz egy közösségi platform, amelyen kisebb videókat találhatunk. Ezekhez a videókhoz már rengeteg bővítményt, egy teljes szerkesztői felületet találunk és ismertebb zenéket helyezhetünk a videó alá. A 15 másodperces videók mellett már 30 mp, 1 perces, de 3 perces videókat is készíthetünk. Végső soron pedig élő adást is indíthatunk, akár egy streamer program segítségével, vagy közvetlenül a telefononunkról.
A leginkább a táncmozdulatokra épülő felületen mára már tech jellegű videókat is megtalálunk, ahogy a marketinges tippek, és a mindennapi hírek mellett. Már több millió ember használja, Magyarországon is napról napra bővül a használok sora. Igazán külföldön vannak a legfelkapottabb videósok.
Az összes videós célja bekerölni a for you oldalra, azaz a központi hírfolyamra. A többi közösségi felülettel ellentétben (Facebook, Instagram, és már talán a YouTube is), ezt nem teljesen az algoritmus határozza meg, így organikusan is szép eredményeket érhetünk el. Természetesen rengeteg analizáló megoldás után érkezik meg egy-egy videó, minden egyes felhasználónak, az előző megtekintései, lájkolásai és kommentelései alapján. Ugyanilyen módon az egy videón történő megtekintési idő is sokat számít.
Milyen módon lehetséges a pénzkeresés TikTok-on?
Ahogy már a bevezetőben is olvashattuk, magával a TikTokkal, mint hirdetési felülettel is szert tehetünk bevételre. Nézzük most át alaposan, hogy milyen további lehetőségek vannak.
TikTok által érkező bevételek
A TikTok-tól érkező különböző bevételeket külön mappában fogjuk találni. Elsődlegesen, ha még személyes fiókkal rendelkezünk, akkor ezt át kell alakítanunk Pro fiókká. Majd a beállítások, és Egyenleg fül alatt lesznek láthatóak.
Alkotói alapítvány – Creator Fund
Elsődlegesen a TikTok létrehozott egy alkotói alapítványt, amelyen belül a megtekintésekért kapsz jutalékot. Ehhez az alapítványhoz a következőeket szükséges teljesítened:
- Minumum 10.000 követő
- Az elmúlt 30 napban, minimum 100.000 megtekintés
- Jelenleg csak Angliában, Amerikában, Franciaországvan, Németországban, Spanyolországban és Olaszországban érhető el.
- Megfelelés a TikTok szabályzatainak
Ezek után ez a bevétel, amelyeket már fent olvashattad 2-3 cent, 1000 megtekintésenként.
Live során érkező bevételek.
Élő adást is indíthatunk, ahogy már ezt a telefonról streamelés esetében olvashattad vagy akár OBS Studio segítségével, viszont ehhez minimum 1000 feliratkozóval kell rendelkeznünk. Itt már küldhetünk, illetve közvetítőként kaphatunk érméket és érméken vásárolt ajándékokat. Jelenleg 70 érme 369Ft, vagyis egy érme 5,6 Ft. Az érméket hivatalosan 18 év felett vásárolhatjuk.
A megkapott érmék a fiókunkban átváltoznak gyémánttá (diamonds), amelyet csak PayPal fiókra igényelhetünk. Az adományok fogadása az interneten keresztül és ennek átutalása bankszámlára, még nem igazán kidolgozott a magyarországi jogszabályokban. Így érdemes ezt egy könyvelővel egyeztetnünk. A kiutalásért a TikTok nem von le összeget, de a PayPal már 2-3%-ot elkér a bankszámlára történő átutalásért. A kiutaláshoz viszont minimum $100 bevétel szükséges.
Szponzori lehetőségek
Igen, itt kezd igazán izgalmas lenni a dolog, ahogy a YouTube pénzkeresés és a streamelés bevételek esetén is ez az egyik legnagyobb előnye, ha igazán nagy követőbázissal és nézettséggel rendelkezünk. Habár megfigyelhetjük, hogy már 30-40 ezres követőbázissal rendelkezőknél is láthatunk szponzorált termékbemutatókat.
Ebben már igazán nagyot léphetünk, ugyanis 30.000 Ft-tól 200.000 Ft-ig (de ennél akár mégtöbb is lehet) terjedhet egy szponzorált tartalom egyes videósoknál. Mivel Magyarország szűkebb piac, így jóval alacsonyabb számokról beszélünk, viszont ez az összeg (egy posztért) külföldön akár elérheti a 60.000.000 Ft-ot is, nagyobb influencerek esetében.
Törekedjünk arra, hogy a nézőink számára reklámozzunk termékeket, ha erre kerülne a sor, és próbáljuk meg minél hasznosabban és kreatívabban tenni ezt. Elősegíthetjük ezt a folyamatot, és már előre felkészülhetünk ezekre a megkeresésekre, ha összeállítunk egy bemutatót magunkról.
Saját márkás termékek
Ha igazán nagy követőbázissal rendelkezünk, és meg is van a tartalmainkat összefogó háttér. Akkor elindíthatjuk a saját márkás termékeinket, akár egy magyarországi szolgáltató segítségével. Ebben az esetben nincs más dolgunk, csak szerződni velük és az ötletektől, a gyártáson át, a szállításig mindent elvégeznek helyettünk.
Nekünk már csak a végső profitot kell majd begyűjtenünk. Természetesen ehhez rengeteg, egyedi és kreatív tartalomra van szükség. A trendek jönnek mennek, de az igazán sajátos videósoknak meg van a hangjuk.
Saját szolgáltatás – konzultáció
Ha elértünk egy adott nézettségi számot, akkor beállhatunk és segíthetünk más TikTokereknek, hogy ők is elérjék ezeket az adatokat. De ha főleg, autótisztításról, kozmetikáról, öltözési trendekről, vagy hasonló kategóriában videózunk, akkor elindíthatjuk a szolgáltatásunkat.
Ehhez érdemes már egy weboldallal is rendelkeznünk, de valószínűleg 10-20 ezres követőbázis esetén már jönni fognak a kérések, hogy segíts megoldani a helyzetet. Ezek után, akár felvehetjük a megoldást és ezáltal újabb tartalmakat is gyárthatunk.
Vállalkozásra történő hatása
Ez igazán nem mérhető pénzben, illetve statisztikailag sem igazán kimutatható. Igazából, Pro fiókkal, már van lehetőségünk egy linket elhelyezni a profilunkban, de a legtöbb esetben nem azonnal és innen fog érkezni a forgalom. Ha folyamatosan posztolunk a platformra, egy plusz találkozási pontot iktatunk be, amelyen keresztül láthatják a vállalkozásunkat. Ez abból a szempontból érdekes, hogy ha legközelebb találkoznak velünk, akkor már ismertek leszünk.
Így nem azonnal, de lehet 1-2 hónap múlva, egy Facebook hirdetés, vagy egy Google keresés után, minket fognak választani.
Kik keresik a legtöbbet a platformmal? (Mennyit érhetsz el akár Te is?)
Külföldön jelenleg így néz ki a statisztika.
Név | Fiók | Követők száma | Becsült éves bevétel ($) | Becsült éves bevétel (Ft) |
Addison Rae | @addisonre | 84.6 M | $5.000.000 | 1.500.000.000 Ft |
Charli D’Amelio | @charlidamelio | 125.2 M | $4.000.000 | 1.200.000.000 Ft |
Dixie D’Amelio | @dixiedamelio | 55.2 M | $2.900.000 | 870.000.000 Ft |
Loren Gray | @lorengray | 54.1 M | $2.600.000 | 780.000.000 Ft |
Josh Richards | @joshrichards | 25.5 M | $1.500.000 | 450.000.000 Ft |
Michael Le | @justmaiko | 50.4 M | $1.200.000 | 360.000.000 Ft |
Spencer X | @spencerx | 54.8 M | $1.200.000 | 360.000.000 Ft |
Magyarországi influencerek körében a következő képpen alakulnak a számok. A számítások kalkulátorok segítségével történt, illetve a noizz cikkében, találhatunk közvetlen az influencerektől néhány infót is.
Név | Fiók | Követők száma | Becsült posztonkénti bevétel (Ft) |
Jázmin Hollósi | @jazmin.hollosi | 731 K | 350.000 Ft |
Makovics Tina | @tinamakovics | 468 K | 200.000 Ft |
Szaniszló Péter | @szaniszlpter | 122 K | 50.000 Ft |
Varga Bettina | @varga.bettinaaa | 386 K | 150.000 Ft |
Hidvégi Gergő | @gergo.hidvegi | 136 K | 50.000 Ft |
Lara Schobert | @itslaraschobert | 380 K | 150.000 Ft |
Milán Szender | @milanszender | 577 K | 250.000 Ft |
Számos “calculator” vagy kalkulátor az összeg kiszámításánál szeretnek túlzásba esni, illetve nem feltétlen a teljes valóságot mutatják.
Összeségében
Manapság gyorsan lehetünk ismertek a közösségi platformok segítségével, egyik napról a másikra, bekerülve a for you page-re, ott lehetünk több százezer ember telefonján. Azonban ezt a nézettséget meg is kell tartanunk. A bevételek ezek függvényében is változhat, illetve más-más kategóriában más nézettségeket fogunk generálni. Így ne csak a nagy számok törvényéből induljunk ki, amikor mérjük az eredményeinket.
Hogyan tudod elérni Te is, hogy követőket szerezz és érdekes tartalmakat gyárts? Iratkozz fel, hogy ne maradj le erről.