A Google bemutatta az egyik újabb AI eszközét, a Google Pomelli-t amelynek a célja, hogy kis- és középvállalkozások egyszerűen, és azonnal marketinges tartalmakat tudjanak gyártani közvetlen a saját weboldalukból kiindulva. Habár a Producthunt listájában első helyen is szerepelt 2025. október 29-én, a várakozások talán mégsem azt mutatják, hogy ez lesz a legmegnyerőbb eszköz. De nézzük is meg mit árul jelenleg a Google.
Az eszköz amely másol és generál
A fenti videó elárulja, hogy lényegében a weboldalunk címét megadva, megkeresi és beemeli a weboldalunk betűtípusát, logóját, különböző képeit, színeit, amelyet mint egy instrukciót fog felhasználni a későbbi tartalom generáláshoz. Átlátva a rendszert rájöhetünk, hogy nem történik varázslás, egyszerűen lescrapeli az oldalunkat, különböző szabályok alapján. Ez már problémás lehet sok magyar cég számára, akik még kifinomult weboldallal sem rendelkeznek, hiszen anélkül a Pomelli sem fog számunkra jó eredményeket hozni.
Magyarországon még nem elérhető az eszköz, de egy VPN segítségével könnyen kipróbálhatjuk.
Első benyomás
Ahogy megérkezünk a felületre, azonnal kéri számunkra a weboldal címét. Magyar oldalakkal is megfelelően bánik.

Ezt követően egyszerűen csak a tovább gombra kattintva, máris felismeri az egyes tulajdonságait az oldalnak. Ezen a ponton még van lehetőségünk módosítani, akár logót is feltölthetünk, ha éppen nem találja az eszköz. Gondoljunk csak arra, mintha egy customGPT-t készítenénk előre meghatározott definíciókkal.

Ahogy elfogadjuk a fenti lehetőségeket, máris megérkezünk az ismert felületre. Természetesen a Google saját képgeneráló eszközét használja a tartalmak elkészítéséhez. Azonnal, a weboldal tartalmát is elemezve kapunk néhány ajánlást, hogy milyen tartalmat érdemes generálnunk, amely várhatóan jó eredményt ér el, és összhangban van az üzleti céljainkkal is. Mint a TechBlogger, felismerte, hogy egyrészt technológiai tartalmakkal és bemutatókkal foglalkozó vállalkozásról van szó, így ennek megfelelően hozott lehetőségeket. Ami egy pozitív pont is, hogy karácsonyhoz közeledve, karácsonyi tartalmat is ajánlott. Kérdés, hogy ezt egész évben megteszi, vagy csak egy karácsonyi tartalmat emelt ki az oldalról.

Na de nézzük is a minta tartalmakat.
Öröm vagy csalódás?
Nem kell meglepődnünk, hogy az elkészült tartalmak nem a legjobb minőségben készültek. Canva segítségével, kb. 1 perc alatt összehozható ez a formátum, de teljesen nem szabad lebecsülnünk sem. A képek habár egyszerűen, a szövegezés rajtuk rendben, összességében a weboldalról használt képeket egészítette ki, és alcímeket is létrehozott, bármilyen instrukció nélkül.

Ha már készítettünk Google Ads kampányokat, akkor ismerős lehet a megjelenés, hiszen a Google a hirdetéseket is lényegében ugyanebben a struktúrában rakja össze. Azzal a kitétellel, hogy mivel azok HTML5 struktúrában készülnek, így reszponzív lesz bármely eszközön nézi a felhasználó. Ez a fenti képekre nem mondható el.
Videókat is kereshettünk volna a képek között, de az első néhány generálás során nem tartalmazott ilyet az eszköz. Várhatóan az költségesebb művelet lenne, így vagy egy előfizetéses rendszerben fogjuk elérni, vagy egyszerűen még nem került bele a rendszerbe.
Továbbá, hogy ha jártasak vagyunk, akkor hasonló megoldás megtalálható a Google Marketing Solutions Github repojában, amelyet habár nekünk kell felépítenünk, mégis részletesebb beállításokat kapunk. https://github.com/orgs/google-marketing-solutions/repositories?type=all
Nyert vagy nem nyert
Péntek 15:50 perc és nincs beidőzítve semmi hétvégére a közösségi médiába? Akkor nyert az eszköz, mivel gondolkodnunk sem kell, azonnal kapunk tartalmat. De mi van ha megnyerő, átgondolt, vizuálisan is megnyerő képet szeretnénk? Akkor már érdemes másban gondolkodnunk.
Nem arról van szó, hogy nincs jelentősége, illetve nem lesz haszna az eszköznek, de még várnunk kell vele. Nem hiába van még Experiment státuszban az eszköz. De ki tudja, lehet, hogy egy könnyen használható, konverziókat is figyelembe vevő eszközről lesz szó, amely tényleg hasznos lehet azoknak az induló, vagy középen lévő vállalkozásoknak, akik vagy nem akarnak, vagy nem tudnak még költeni egy jól átgondolt kampányra.









